پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:03 - 1400/07/29

جولان گرانی بر بازار/ قرار ۱۵ روزه برای ساماندهی بازار روز غفاری

کارگر آنلاین | مردم از گرانی اجناس علی الخصوص میوه و تره بار گلایه دارند و این موضوع در بازار روز غفاری بیرجند مشهود‌تر است.

 گرانی اجناس همچنان در بازار‌ها دیده می‌شود و مردم نیز از قیمت بالای کالا‌ها گلایه دارند.

  • ضعیف بودن نظارت‌ها نیز عاملی شده که فروشندگان بتوانند اجناس خود را به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد به فروش برسانند.
  • سری به بازار روز غفاری بیرجند زدیم تا ببینیم مردم و فروشندگان چه توصیفی از حال و روز این روز‌های بازار دارند و قیمت‌ها را چگونه می‌بینند.

نگاه مردم به کالاهای گران ویترین ها

  • مهدی پور یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: همه چیز در بازار وجود دارد، اما آن قدر قیمت‌ها بالاست که نمی‌توان چیزی تهیه کرد و فقط می‌توان نگاه کرد.
  • او ادامه می‌دهد: طبق صحبت کاسبان، موجودی کالا‌ها تکمیل است و مشکلی در تأمین انواع اقلام خوراکی و غیر خوراکی وجود ندارد، اما نمی‌توان خرید کرد.

مهدی پور بیان می‌کند: گرانی کالا‌ها باعث شده تا شهروندان هم نتوانند کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند و بازار فروش اصناف و فروشندگان نیز راکد باشد.

این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: درست است که مال برکت می‌کند، اما نمی‌توان با گران شدن اجناس، برکت مال را افزایش داد و باید فقط نگاه‌ها را به ویترین دوخت.

او می‌گوید: قرار بوده در بازار روز غفاری ناظری مستقر شود و قیمت‌ها در این مجموعه کنترل شود، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

میدان دولتی میوه و تره بار نداریم/ ساماندهی بازار روز غفاری تا ۱۵ روز دیگر

  • دلپسند مدیر عامل سازمان میوه و تره بار شهرداری بیرجند در این بازار روز گفت: طبق قانون ساماندهی مشاغل شهری، هر استان باید میدان میوه و تره بار دولتی در شهر داشته باشد.
  • او افزود: تنها استانی که در سطح کشور از میدان میوه و تره بار دولتی و مرکزی محروم است خراسان جنوبی است و در بیرجند چنین چیزی وجود ندارد.

دلپسند با اشاره به اینکه این عامل سبب ناهمخوانی قیمت‌ها در غرفه‌های متعدد است، بیان کرد: زمانی که رقابت برای فروش ایجاد شود، کمک بزرگی به کاهش قیمت‌ها صورت می‌گیرد که از این موضوع غافل هستیم.

دو هفته قبل نیز تصمیماتی برای ساماندهی به این بازار روز گرفته شد، اما کاری انجام نشده و قیمت‌ها همچنان به طور دلخواه تغییر پیدا می‌کنند.

در حضور نماینده بازرسی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی و مدیر عامل سازمان میوه و تره بار شهرداری بیرجند قرار شد تا ۱۵ آبان ماه، مشکلات موجود در این بازار روز رفع و قیمت‌ها کنترل شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین